موسسه اعزام دانشجو

با توجه به امکانات و شرایط بهتر تحصیلی در دانشگاه‌های خارج از ایران،شرکت‌هایی با عنوان موسسه اعزام دانشجو  برای کمک به دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج را دارند تأسیس‌ شده‌اند. این مؤسسات در سرتاسر ایران به‌ویژه در شهرهای بزرگ از محبوبیت زیادی برخورداراند. از این رو در این مقاله در سایت ماهان اپلای می‌خواهیم باهم به بررسی موسسه اعزام دانشجو در مشهد بپردازیم.

موسسه اعزام دانشجو چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی که امروزه در بین دانشجویان می‌افتد تصمیم به ادامه‌ی تحصیل در خارج از ایران است زیرا معتقدند شرایط و امکانات تحصیلی و رفاهی در آنجا برای آن‌ها بیشتر است. دانش‌آموزان پس از گذراندن مقاطع تحصیلی ازجمله ابتدایی،راهنمایی و متوسطه، در تلاش‌اند تا با قبولی در معتبرترین دانشگاه‌ها به تحصیل خود ادامه دهند. بدیهی است که در این میان دانشگاه‌های بین‌المللی از رتبه‌ی بالاتری برخوردارند و عده‌ای از دانشجویان به دنبال این هستند تا با مهاجرت به کشورهای اروپایی و پذیرفته شدن در دانشگاه‌های این کشورها به مدارج بالاتری در تحصیل خود برسند و خود را به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی معرفی کنند.

عده‌ی دیگری به دلیل ترس از کنکور، گزینه مهاجرت و اعزام را انتخاب می‌کنند. در این‌ بین مؤسسات اعزام دانشجو این کار را برای دانشجویان انجام می‌دهند و به عبارتی کار آن‌ها را آسان کرده‌اند. این مؤسسات با به عهده‌گیری تمام مراحل مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجویان به سایر نقاط جهان و با توجه به نیازها و شرایط آنان، سعی می‌کنند تا امکانات لازم را برای آن‌ها تهیه کنند.

ازاین‌رو با پیدایش موسسه اعزام دانشجو در مشهد این امکان برای دانشجویان مشهدی نیز فراهم است تا اگر قصد ادامه تحصیل در خارج کشور را دارند اقدامات لازم را انجام دهند. به‌ طور کلی مؤسسات اعزام دانشجو ، با بهره‌گیری از دانش و اطلاعات، داشتن تجربه و آشنایی کامل با قوانین دانشگاه‌های بین‌المللی این امر را برای جوانان ایرانی آسان‌تر کرده‌اند.

 

نکات مهم در رابطه با مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی و رفتن به خارج از کشور برای تحصیل اگرچه مزایای فراوانی دارد و باعث پیشرفت دانشجو در زمینه‌ی علمی می‌شود اما هزینه‌های هنگفتی را می‌طلبد. اگر وضع مالی خوبی ندارید پیشنهاد می‌شود فکر مهاجرت تحصیلی را از سر خود خارج کنید زیرا در صورت انجام آن در همان ابتدا پشیمان شده و ممکن است اثرات منفی جبران‌ناپذیری برایتان داشته باشد.

موسسه اعزام دانشجو چیست

البته ممکن است اعزام دانشجو به کشورهای اروپایی با استقبال زیادی روبه‌رو شود زیرا هزینه ادامه تحصیل و زندگی در همه‌ی کشورهای انگلیسی‌ زبان یکسان نیست و در بعضی کشورها هزینه‌ی سبک‌تری به همراه دارد. مثلاً تحصیل در کشورهایی مانند اتریش، آلمان و ایتالیا مخارج به‌مراتب کمتر از تحصیل در کشورهایی مثل کانادا، آمریکا و یا حتی انگلیس و استرالیا خواهد بود. بنابراین کسانی که می‌خواهند برای ادامه تحصیل به اروپا بروند معمولاً کشور آلمان را انتخاب می‌کنند.

 

نکاتی که باید درباره‌ی موسسه اعزام دانشجو در مشهد بدانید

همان‌طور که خواندید اعزام دانشجو یکی از متداول‌ترین اموری است که در حال حاضر انجام می‌شود. خیلی از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور و دانشگاه‌های معتبر جهان را دارند از خدمات مفید این مؤسسات استفاده می‌کنند. اما باید بدانید که انتخاب موسسه‌ی درست و قابل‌اعتماد نیازمند بررسی و تحقیق زیادی است و مانند یک بازی شطرنج دو سر باخت و برد دارد. اگر این مؤسسات را مهره‌های بازی شطرنج فرض کنیم،این انتخاب شما است که می‌تواند باعث پیروزی یا شکستتان در این راه شود.

پس طبیعی است که مهم‌ترین عامل در این بازی خود فرد است که نقش بازیکن شطرنج را بر عهده دارد. زیرا اگر در انتخاب مهره‌هایتان دقت نکنید در پایان چیزی به‌جز افسوس نصیبتان نخواهد شد. پس باید در نظر داشت که فرد با سنجیدن تمام شرایط و بررسی راه‌ها می‌تواند با انتخاب صحیح خودش را به موفقیت برساند و یا با کوچک‌ترین اشتباهی که در راهش مرتکب می‌شود از هدفش دور شود.

اما متأسفانه تعدادی از شرکت‌ها نیز وجود دارند که به اسم موسسه اعزام دانشجو در حال کلاه‌برداری از دانشجویان هستند و از فرد متقاضی نهایت سوءاستفاده را می‌برند. به همین علت است که باید در این مورد تحقیق زیادی کرد و از تجربیات دیگران نیز بهره‌مند شد.

موسسه اعزام دانشجو چیست

یکی از کارهایی که در این امر بسیار حائز اهمیت است داشتن یک وکیل کار درست و قابل‌اطمینان است. مشورت با یک وکیل پایه‌یک که دارای پروانه‌ی رسمی و تحت نظارت ارگان‌های مربوطه است، می‌تواند در انتخاب شما برای موسسه اعزام دانشجو در مشهد کمک ویژه‌ای باشد و درصد قبولی شما در دانشگاهی که می‌خواهید را بالاتر ببرد.

برای مهاجرت تحصیلی حتماً باید به مؤسسات اعزام دانشجو مراجعه کرد؟

خیر. بسیاری از دانشجویانی که موفق به دریافت پذیرش شده‌اند و در دانشگاه‌های خارج ایران به ادامه‌ی تحصیل مشغول‌اند تمامی فرآیندهای پذیرش تحصیلی‌ را خودشان انجام داده‌اند. همچنین طی کردن این مراحل آن‌قدر سخت نیست که حتماً این کار را به مؤسسات اعزام دانشجو بسپارید.

آیا ممکن است دانشگاه‌ها با این مؤسسات رابطه داشته باشد؟

شاید با خود فکر کنید که برخی از این مؤسسات با دانشگاه‌های مخصوصی ارتباط دارند و در ازای اعزام شما به آن دانشگاه از آن‌ها سودی می‌گیرند که باید گفت احتمال وقوع این کار تقریباً صفر است. زیرا دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی اعتبار خود را با این‌گونه حرکات سودجویانه زیر سؤال نمی‌برند و تابع قوانین مخصوص به خود هستند. هر دانشگاهی قوانین،چهارچوب‌ها و پیش‌نیازهایی دارد که همه‌ی افراد مربوطه ازجمله اساتید، مسئولین،مدیران و … موظف به رعایت آن‌ها هستند.

همچنین این مؤسسات قابلیت گرفتن ویزا تحصیلی و طی کردن مراحل آن را هم دارند و هیچ ارتباطی با سفارت‌ها ندارند و درنتیجه گرفتن ویزا و فرایند آن مربوط به موسسه اعزام دانشجو نمی‌شود. پس ادعای برخی از مؤسسات در مورد داشتن رابطه با سفارت کشورهای مختلف کذب است.

مزایا و معایب موسسه اعزام دانشجو در مشهد کدام است؟

موسسه اعزام دانشجو چیست

مزایا

با فرض قابل‌اعتماد بودن این مؤسسات، تنها مزیتی که می‌توانند داشته باشند کمک و مشاوره به شما درباره‌ی انتخاب صحیح‌تر دانشگاه،کشور مقصد و رشته موردنظر شما و همچنین انجام مراحل این امر به‌صورت قانونی است.

معایب

نباید همه‌ی تصمیم‌گیری‌های خود را به این موسسات بسپارید زیرا در صورت بروز هرگونه اشتباه توسط مؤسسات، فردی که ضرر می‌کند خود شما هستید. مثلاً ممکن است این مؤسسات برای شما از دانشگاه نامعتبری پذیرش بگیرند درحالی‌که شما قابلیت پذیرش در دانشگاه بهتری نیز داشته‌اید. یک مشکل خیلی رایج بی‌دقتی مؤسسات در ارسال مدارک شما به دانشگاه‌های دیگر است که معمولاً باعث رد شدن درخواست شما می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود حتماً دقت لازم و کافی را بر روی ارسال مدارک خود داشته باشید.
متأسفانه بسیاری از افراد سودجو و منفعت‌طلب با سوءاستفاده‌های فراوانی که در این امر می‌کنند باعث خسارت‌های مالی شدیدی به فرد می‌شوند. پس اگر می‌خواهید برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های خارجی بروید به مؤسسات اعزام دانشجوی معتبر مراجعه کنید تا هرچه سریع‌تر به هدفتان برسید.

پست های توصیه شده