فاند دانشگاه های کانادا

گرفتن فاند دانشگاه های کانادا را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین اهداف هر شخصی دانست؛ کانادا به عنوان یکی از کشورهای مهاجرپذیر، سالانه میزبان تعداد زیادی از افراد است که به عناوین مختلف به این کشور زیبا سفر می‌کنند. برخی زمینه را برای اشتغال مناسب می‌بینند، برخی برای سرمایه‌گذاری به این کشور می‌روند و اکثر افراد نیز برای کسب علم و دانش، به این کشور مهاجرت می‌کنند. اکثر دانشگاه‌های کشور کانادا، با ارائه بورسیه، زمینه مناسبی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم آوردند تا با اخذ فاند دانشگاه‌ های کانادا، به آسانی از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل شوند.

تحصیل در کانادا، زمینه را برای اقامت دائمی شما در این کشور فراهم می‌کند. شما پس از تحصیل می‌توانید با اشتغال خود در یکی از ایالت‌های کشور کانادا، زندگی خود را در این کشور فراهم کنید. کشور کانادا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا، سالانه تعداد زیادی از افراد را پذیرا می‌باشد. زندگی در کانادا می‌تواند رؤیای دیرینه شما را تحقق بخشد.

نحوه اخذ بورسیه دانشگاه ‌های کانادا

بورسیه دانشگاه های کانادا

اگر بخواهیم کانادا را با کشورهای اروپایی مقایسه کنیم، باید بگوییم تعداد بورسیه‌هایی که کشور کانادا ارائه می‌دهد، در مقایسه با کشورهایی همچون انگلیس، استرالیا و امریکا، بسیار محدود است اما میزان مناسب فاند دانشگاه ‌های کانادا و همچنین مناسب بودن شرایط تحصیل در این کشور، موجب شده است تا بسیاری از افراد، کانادا را برای تحصیل خود انتخاب کنند. وجود دانشگاه‌های معتبر و اساتید نامی، یکی از مهم‌ترین دلایل دانشجویان برای انتخاب این کشور است.

فاند دانشگاه ‌های کانادا در مقطع کارشناسی

با توجه به رشته تحصیل و میزان تخصص شما در رشته تان، بورسیه دانشگاه‌ های کانادا برای شما متفاوت خواهد بود. دانشگاه‌های کانادا بر اساس رزومه، میزان تحصیلات و همچنین رشته شما، بورسیه‌ای متفاوت برایتان در نظر خواهد گرفت. برخی از دانشگاه‌ها همچون دانشگاه تورنتو، برای دانشجویان خلاق خود بورسیه بین‌المللی لستر پیرسون در نظر گرفته است که شامل هزینه‌هایی همچون کتب درسی، شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه و همچنین مبلغی برای هزینه‌های پیش‌بینی نشده می‌باشد. این فاند برای ۴ سال دوره کارشناسی دانشجو در نظر گرفته‌شده است. بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیا سالیانه بیش از ۱۰ میلیون دلار بوده و به دانشجویان مقطع کارشناسی تعلق می‌گیرد.

فاند دانشگاه ‌های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

فاند دانشگاه‌ های کانادا برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بدین‌صورت است که دانشجویان این مقطع باید به عنوان دستیار استاد و محقق فعالیت نمایند. دانشجویان بورسیه دستیاری در حین تحصیل در کانادا، باید به دانشجویان مقطع پایین‌تر تدریس کرده و یا به استاد کمک کنند. باید توجه داشت که اکثر بورسیه دانشگاه‌ های کانادا، به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می‌گیرد و این دانشجویان با داشتن رزومه‌ای قوی و مقاله و تخصص لازم، در اولویت برای اخذ فاند دانشگاه ‌های کانادا هستند.

فاند مقطع کارشناسی ارشد و دکترا وانیر کانادا

بورسیه دانشگاه های کانادا

این بورسیه با هدف جذب و نگهداری دانشجویان مقطع دکتری که در سطح جهانی مطرح‌اند، طراحی شده است. این بورسیه برای مقطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های کانادا در نظر گرفته‌شده است. ارزش این فاند حدود ۵۰۰۰۰ دلار برای هرسال خواهد بود.

انواع شرایط مختلف برای فاند دانشگاه های کانادا

  1. بورسیه‌های کشور مبدأ
  2. کمک هزینه تدریس
  3. فاند تحقیقاتی
  4. بورسیه دانشگاهی برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا
  5. بورسیه خارج از دانشگاه مانند بورس ونیه که این بورس تحصیلی سالانه به ۵۰۰ دانشجوی کانادایی یا خارجی به مبلغ سالی ۵۰۰۰۰ دلار اعطا می‌شود و تنها مربوط به دوره دکتری است.

معرفی بورسیه دانشگاه‌ های کانادا

  1. فاند پست دکتری بنتینگ: این بورس تحصیلی در کانادا به عنوان نوعی فلوشیپ شناخته می‌شود و سالانه حدود ۷۰ هزار دلار می‌باشد که به ۷۰ دانشجوی دوره پست دکتری به مدت ۲ سال اعطا می‌شود.
  2. فاند وزارت امور خارجه کانادا: این بورسیه سالانه به حدود ۹۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل در کانادا داده می‌شود.
  3. فاند کوئین الیزابت دوم: این فاند دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان حوزه Commonwealth بوده و برای مدت ۲ سال پرداخت می‌شود.
  4. فاند ترودو: بورس تحصیلی مذکور سالیانه به ۱۵ متقاضی دوره‌های دکتری اعطا می‌شود و مبلغ آن به‌طورکلی حدود ۶۰ هزار دلار است.
  5. فاند تحصیلات تکمیلی: دولت کانادا بورس و کمک هزینه‌های متفاوتی را برای دانشجویان ممتاز در رشته‌های علوم طبیعی در نظر گرفته است. البته دانشجویان رشته‌های مهندسی نیز می‌توانند از این بورس استفاده نمایند. تأمین مالی این بورسیه‌ها بر عهده NSERC است.
  6. کمک هزینه تحقیقاتی: این فاند از طرف دولت کانادا برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته‌شده است. این بورسیه به این جهت است که دانشجویان بتوانند پژوهش‌های مقاطع کارشناسی ارشد یا دوره دکتری را در دانشگاه‌های شاخص کانادا بگذرانند.
  7. فاند وانیر: این فاند برای دانشجویان دکتری بین‌المللی در نظر گرفته‌شده است تا بتوانند در برخی از دانشگاه های برتر کانادا تحصیل نمایند.

هزینه زندگی در کانادا

بورسیه دانشگاه های کانادا

فارغ از بحث بورسیه دانشگاه ‌های کانادا، باید به هزینه زندگی در این کشور نیز توجه کرد. کانادا به عنوان یکی از کشورهایی که قیمت‌های معقولی برای زندگی و تحصیل دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما جهت اقامت و اخذ ویزای تحصیلی باشد. برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا و حتی با بورسیه دانشگاه های کانادا باید حداقل ۱۰۰۰۰ دلار کانادا داشته باشید. هزینه زندگی شما با توجه به سبک زندگی‌تان متفاوت است. اما می‌توان میانگین قیمتی برای هزینه‌های شما در کانادا بیان نمود.

بر طبق برآوردهای به عمل‌آمده، برای تحصیل در دانشگاه‌های ایالت مونترال، سالانه در مجموع حدود ۱۵۰۵۰ دلار کانادا برای هزینه مسکن، خوراک، پوشاک، کتاب، هزینه تلفن همراه و مابقی انرژی‌ها صرف کرد. بورسیه دانشگاه ‌های کانادا می‌تواند تا حدی نیازهای شما را در این زمینه رفع نماید. دانشجویان دانشگاه بریتیش کلمبیا باید سالانه چیزی حدود ۱۵۵۰۰ دلار کانادا برای هزینه‌های مذکور، در نظر بگیرند. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ونکوور و تورنتو، به عنوان گران‌ترین شهرهای کشور کانادا شناخته شده‌اند و برای تحصیل در این دو ایالت نیازمند پشتوانه قوی مالی هستید اما اگر جزء دانشجویان ممتاز بوده و در زمینه تحصیلی خود خلاق هستید، می‌توانید از فاند دانشگاه ‌های کانادا استفاده نمایید.

خلاصه مطلب

کشور کانادا به عنوان درس خوانده‌ترین کشور دنیا، سالانه میزبان تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی است که از سراسر دنیا برای تحصیل در برترین دانشگاه های جهان و استفاده از اساتید برتر در حوزه‌های مختلف به این کشور مهاجرت می‌کنند. فاند دانشگاه ‌های کانادا به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در این زمینه می‌تواند یاری رسان شما در کشور برف و یخ باشد. استفاده از بورسیه‌های متنوع تحصیلی کانادا می‌تواند تا حد زیادی از هزینه‌های شما از جمله شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه و حتی خوراک و بیمه درمانی بکاهد.

پست های توصیه شده