تحصیل رایگان آمریکا

آیا شما هم به دنبال راهی برای تحصیل در کشورهای بزرگ دنیا هستید؟ تحصیل رایگان آمریکا همیشه یکی از گزینه‌های پر طرفدار در بین دانش‌آموختگانی بوده که قصد مهاجرت برای ادامه تحصیل در سطح بین‌المللی را دارند. آمریکا گزینه‌های محدودی برای متقاضیان خود ارائه می‌دهد که برای گرفتن پذیرش ضروری است از آن‌ها شناخت کاملی داشته باشید و در کنار یک کارشناس قدم بردارید.

تحصیل رایگان آمریکا چه شرایطی دارد؟

آمریکا تبدیل به یک هدف رویایی برای جوانان شده است. سرزمین امیدها و آرزوها که شاید در نگاه اول رسیدن به این مقصد بسیار سخت به نظر برسد. اما همیشه با رعایت نکاتی که مورد نظر کشور مقصد است شما شانس قبولی خواهید داشت.

  • تحصیل در آمریکا نیز دارای شرایط مخصوصی است. یکی از این شرایط سن شما است. برای درخواست تحصیل رایگان در آمریکا شما نباید گپ تحصیلی زیادی داشته باشید. گپ تحصیلی به معنی این است که بین دو مقطع تحصیلی شما نباید فاصله‌ی زمانی زیادی افتاده باشد.
  • بحث مهم در رابطه با شروع تحصیل رایگان آمریکا پیدا کردن یک کالج و یا دانشگاه است که بتوانید در آن به تحصیل رایگان بپردازید. به طور معمول دانشگاه‌های آمریکایی از ۱۲ تا ۳۵ هزار دلار شهریه دریافت می‌کنند. اما دارندگان گرین کارت آمریکایی شهریه‌ی کمتری پرداخت کرده و در کنار آن از تسهیلات بیشتری نیز بهره‌مند هستند.

راه های تحصیل رایگان آمریکا

دانشگاه‌های دولتی در آمریکا

یکی دیگر از انتخاب‌هایی که پیش رو دارید دانشگاه‌های دولتی آمریکا است. این دانشگاه‌ها شهریه‌ای بسیار کمتر به میزان ۱۲ هزار دریافت می‌کنند. ولی به تبع دریافت شهریه‌ی کم دارای ظرفیت محدودی هستند و شرایط قبولی در این نوع داشنگاه‌ها سختگیرانه‌تر است.

در مورد بعدی با دانشگاه‌هایی روبه‌رو خواهیم شد که شرایط خاصی را برای دانشجویان خود در نظر گرفته است. در این دانشگاه‌ها شما امکان تحصیل رایگان در آمریکا و یا تحصیل با کمترین هزینه را خواهید داشت. متقاضیان این دانشگاه‌ها باید در طول هفته به میزان ساعت‌های مشخصی کار کنند تا هزینه‌ی تحصیلی آن‌ها به حداقل میزان ممکن برسد.

دریافت بورسیه‌ی تحصیلی نیز یکی دیگر از راه‌های رسیدن به تحصیل رایگان آمریکا است. اگر خواهان دریافت بورسیه هستید باید از چند ماه قبل درخواست خود را ارائه دهید تا در زمان مناسب این بورسیه به شما برسد. گرفتن بورسیه برای تحصیل رایگان در آمریکا به رشته‌ی تحصیلی و ایالتی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. همچنین شما برای مقطع کارشناسی شانس کمتری جهت دریافت بورسیه دارید و این شانس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بیشتر می‌شود.

اسامی دانشگاه‌های آمریکایی که در آن‌ها تحصیل رایگان است

  1. کالج بریا: یکی از قوانین این کالج که در ایالت کنتالکی واقع شده است جذب دانش‌جویان محروم و ممتاز و سخت کوش می‌باشد. در این دانشگاه فقط افرادی پذیرش می‌شودند که دارای مشکلات مالی هستند. برای هر دانشجو ۴ سال بورسیه‌ی تحصیلی در نظر گرفته شده است و باید در هفته چند ساعت در محیط دانشگاه کار کنند.
  2. کالج دیپ اسپرینگس: کالجی مخصوص آقایان در کالیفرنیا. برای هر دانشجو بورسیه‌ی تحصیلی و محل زندگی در نظر گرفته شده است. اما دارای ظرفیتی بسیار محدود است و هر سال فقط ۲۰ تا ۲۵ نفر را پذیرش می‌کند.
  3. کالج اوزارکس: ایالت میزوری شرایط ورود به این کالج را بسیار سخت در نظر گرفته است. تحصیل در این کالج رایگان بوده اما شما باید در هفته ۱۵ ساعت کار و ۸۰ ساعت کار در کمپ داشته باشید تا از شرایط تحصیل رایگان این کالج بهره‌مند شوید.
  4. آکادمی نیروی هوایی آمریکا: در این دانشگاه هم تحصیل رایگان است و هم این دانشگاه که واقع در ایالت کلرادو آمریکا است تمام هزینه‌های جانبی شما را می‌پردازد. شرط تحصیل در این دانشگاه این است که پس از اتمام دوره‌ی ۴ ساله شما باید به مدت ۵ سال در نیروی هوایی آمریکا خدمت کنید.
  5. آکادمی گارد ساحلی آمریکا: در این دانشگاه نیز شرط حضور شما خدمت ۵ ساله به دولت آمریکا است. شما می‌توانید در رشته‌هایی همچون مهندسی و علوم محیط به تحصیل بپردازید.
  6. کالج بارکلی: در این کالج دانشجویان بر اساس آموزه‌های مسیحیت برای خدمت به جامعه آموزش می‌بینند. تمامی دانشجویان کالج با شرط زندگی در کمپ امکان دریافت بورسیه‌ی تحصیلی را دارند.

شرایط تحصیل رایگان آمریکا

هزینه‌های تحصیل در آمریکا چگونه است؟

شما برای شروع تحصیل در یک کشور خارجی قطعا باید بدانید باید چه هزینه‌هایی بکنید. آمریکا دارای رتبه‌ی سوم جهان برای پرهزینه‌ترین کشور جهت تحصیل است. هزینه‌های تحصیل در آمریکا به شرح زیر می‌باشد:

  • شهریه‌ها در دانشگاه‌های آمریکایی بین ۵۰۰ تا ۵۰ هزار دلار است. در دانشگاه‌های آمریکایی تفاوت پرداخت هزینه برای دانشجویان مختلف وجود دارد. حتی دانشجویانی که از دو ابالت مختلف می‌آیند دارای شهریه‌های مختلفی هستند.
  • هزینه خوابگاه برای دانشجویان ایالتی کمتر از سایر دانشجوها است. همچنین خوابگاه‌های خصوصی دارای هزینه‌های بالاتری نیز هستند. دانشگاه میشیگان به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های عمومی برای دانشجوه‌های خارج ایالتی خود ۱۱۰۰۰ دلار دریافت می‌کند. یک آپارتمان یک خوابه نیز در مرکز شهر به طور متوسط دارای کرایه‌ای بین ۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار است.
  • هزینه‌ای که برای نیازهای اولیه زندگی در آمریکا باید بپردازید به طور متوسط به این شرح است:
  • مسکن: ۸۰۰ دلار
  • برق،آب،سیستم گرمایشی، اینترنت و تلفن: ۲۵۰ دلار
  • خوراک: ۳۰۰ دلار
  • حمل و نقل: ۵۰ دلار
  • کتاب و اقلام دانشجویی برای هر ترم: ۳۹۰ دلار
  • اوقات فراغت: ۶۰ دلار

شروع تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

هر کشوری جهت شروع آموزش عالی دوره‌های مقدماتی دارد که به طور معمول ۱۲ سال طول می‌کشد و در پایان مدرک دیپلم را جهت شروع تحصیل در دانشگاه ارائه می‌دهد. در کشور آمریکا اگر شما خواهان شروع تحصیلات با مدرک دیپلم باشید وارد مقطع کارشناسی می‌شوید. کارشناسی به دو صورت پیوسته و ناپیوسته وجود دارد. در حالت پیوسته شما ۴ سال و در حالت ناپیوسته تحصیلات خود را در ۲ سال به صورت جداگانه ادامه می‌دهید.

تحصیل رایگان آمریکا چیست

اما نکته مهم در رابطه با ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در آمریکا این است که دیپلم ایرانی در کشور آمریکا مورد پذیرش نیست و شما قبل از ورود به دانشگاه‌های آمریکا برای انجام تحصیل رایگان در آمریکا باید در کالج‌های این کشور دوره‌های مورد نظر را پشت سر بگذارید.

سخن آخر

نکاتی که در این مقاله عنوان شد فقط نکاتی جهت آشنایی شما بود و صرفا مطالعه‌ی مقاله‌های اینترنتی هیچ کمکی به پذیرش شما نخواهد کرد. برای انجام دقیق کارها و شانس بیشتر پذیرش شما حتما باید با یک موسسه حقوقی معتبر در ارتباط باشید. ماهان اپلای برای کمک به شما و پاسخگویی به سوالات و مشکلاتی که در رابطه با مهاجرت به آمریکا دارید همیشه در خدمت شما است.

پست های توصیه شده