ویزای تحصیلی آمریکا

اگر پرسش‌نامه‌ای با خود به همراه داشته باشید و در خیابان از افراد، جویای آرزوهایشان باشید، به احتمال زیاد یکی از آن موارد گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا است. تحصیل در آمریکا را می‌توان نقطعه عطف تحصیلی برای هر دانشجویی دانست.

از جمله دلایل ایده‌آل بودن آمریکا برای تحصیل می‌توان به :

  • انعطاف پذیر بودن بازار کار
  • آموزش و پرورش مدرن با طرز فکر درست
  • رتبه بالای آمریکا در مباحث علمی
  • امکان پژوهش در حوزه‌های مختلف
  • متنوع بودن آموزش‌های تمامی علم‌ها
  • آسوده بودن خیال بابت پیدا شدن کار
  • مدرن بودن سیستم آموزشی
  • پشتیبانی و رسیدگی به امور دانشجویان خارجی
  • امکان تحصیل رایگان آمریکا

اشاره کرد که اگر بخواهیم این لیست را کامل کنیم باید ساعت‌ها برای مطالعه لیست وقت بگذارید.

چگونه می‌توانم ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت کنم؟

قبل از هرچیز باید متذکر باشیم که اگر یکی از اقوام و آشنایان با روشی موفق به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا شده‌اند، دال بر این نیست که شما هم می‌توانید با آن شرایط و روش آن شخص، در این امر موفق باشید. کشور آمریکا بدون شک جزو بهترین کشورها برای تحصیل و مهاجرت است از همین رو به دلیل تقاضای بالا، دولت آمریکا به این راحتی‌ها هرکسی را به هر روشی قبول نخواهد کرد.

برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا باید این موضوع را آگاه باشید که در این کشور، همه موارد در جای خود قرار دارد و ممکن است برای تحصیل در رشته خاصی، در ایالت و شهرهای محدودی قادر به تحصیل شوید که حاکی از تخصصی بودن آن منطقه برای رشته مورد نظر دارد.

حال برسیم به اصل مطلب؛  تا به اینجای کار مطلع شده‌اید که هر متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا شرایط خاص خود را به دنبال خواهد داشت. اولین مرحله برای اخذ این ویزا، پیدا کردن دانشگاه و یا کالج است. ۳۰۰۰ کالج و دانشگاه در آمریکا ثبت شده که باید با تحقیق و بررسی به لیستی از گزینه‌ها با توجه به رشته و نیازهای خود برسید تا بتوانید تصمیمتان را با دقت بیشتری پیش ببرید.

 چگونه به اطلاعات رشته‌ها و دانشگاه‌ها در آمریکا دسترسی داشته باشم؟

حقوق، مدیریت، مهندسی و … . هر رشته‌ای را که تصور کنید می‌توانید در آمریکا آن رشته را تحصیل کنید. در سیستم آموزشی آمریکا بیش از ۵۰ رشته واحد وجود دارد که توسط بانک‌های اطلاعاتی و دیتابیس‌هایی که در اینترنت با جستجویی ساده بدست می‌آید، می‌توانید بررسی کنید و مطلع شوید دقیقا کدام رشته در چه دانشگاهی و چه منطقه‌ای است تا بتوانید با تحقیق راجع به آن منطقه، خود را آماده زندگی جدید و جذابی کنید.

اهمیت تقاضا نامه برای ویزای تحصیلی آمریکا را بیش از هر مورد دیگری بدانید

می‌توان به جرعت گفت که یکی از واجبات اخذ ویزای تحصیلی آمریکا یک تقاضا نامه است که اگر این فرم به درستی پر نشود ممکن است تمام آرزوها و اهداف شما پوچ شود. دقت داشته باشید که برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا باید به نحو احسن این فرم را پرکرد. پیشنهاد ما این است که برای پرکردن این فرم سرنوشت‌ساز بهتر است کار را به گروه بین الملل ماهان ایرانیان  بسپارید و با دادن ریش و قیچی به وکیل و یا موسسه موردنظر، شما یک فرم فارسی شده روان دریافت خواهید کرد که آن را پر خواهید کرد و زحمت ترجمه و ارسال با وکیل است.

رایج‌ترین مشکل ایرانی‌ها، ارزیابی و تطبیق مدارک تحصیلی

به جرعت می‌توان اظهار داشت که تطبیق و ارزیابی مدارکی که قبلا در ایران اخذ کرده‌اید، حادترین و خطرسازترین بخش از کارهای مهاجرت تحصیلی شماست. خیلی وقت‌ها سوال پیش می‌آید که من در دانشگاه معتبری درس نخوانده‌ام و این جور سوال‌ها. اما حالا بهترین راه حل چیست؟

قبل از هرچیزی خیالتان را راحت کنیم که مدرک تحصیلی شما از دانشگاهی نامعتبر، مهر تایید بر رد شدن شما نخواهد بود.

بهتر است همه چیز را واگذار به وکیل خودتان کنید تا با توجه به رشته و دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل بودید، بتواند بهترین گزینه برای مهاجرت تحصیلی شما را دریابد.

دولت آمریکا چه کمکی به دانشجویان می‌کند؟

ویزای تحصیلی آمریکا

یکی از مواردی که برای افراد واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی آمریکا حائز اهمیت است، کمک‌های تحصیلی است که توسط دولت آمریکا باید تامین شود. شما باید با این مسئله کنار بیایید که آمریکا کشوری سطح بالاست و از همین رو تحصیل در آمریکا هم با هزینه‌های زیادی همراه است.

کمک‌های دولت آمریکا به دانشجویان خارجی در قالب کمک هزینه و وام‌های دانشجویی است که با توجه به شرایط شما این موضوع متغیر است. مدرک تحصیلی معتبر و نمرات بالا در دانشگاه آمریکا، از جمله مواردیست که دولت آمریکا را ترغیب می‌کند تا به شما کمک مضاعفی کند.

آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا

چنانچه طالب ویزای تحصیلی  هستید باید این موضوع را بدانید که در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا، حتی پس از تایید مدارک شما، امتحان ورودی گرفته می‌شود تا علم شما سنجیده شود. از جمله آزمون‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که وضیح مختصری از هرکدام نیز داده شده است :

  • TOEFL

این آزمون برای سنجش سطح زبان شماست که کلاس‌هایش در ایران نیز به وفور دیده می‌شود.

  • SAT

آزمون SAT مخصوص این است که سطح علم شما را در دوران دبیرستانتان بسنجند.

  • ACT

این آزمون مخصوص ورود به کالج‌های آمریکایی است که معروفیت خود را هم در دنیا دارد.

آینده کاری در آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا

 آمریکا کشوری توسعه یافته و گسترده است که با بیشتر ملت‌ها روابط گرمی دارد. این کشور دریچه‌ای از درآمد هم محسوب می‌شود. البته اگر حرفه‌ای باشید و پس از اخذ ویزای تحصیلی و درس خواندن در دانشگاه‌های این کشور، تمامی علم رشته خود را مسلط باشید. در نظر داشته باشید که آمریکا همان‌طور که کشوری رویایی است، کاملا هم ظالم است. اگر موقعی در دوران تحصیل در آمریکا دچار سو تفاهم و شکایتی بشوید، هیچ بعید نیست به راحتی درب خروج را به شما راهنمایی کنند.

اما اگر اوضاع و قوانین کشور را درنظر بگیرید و با علم خود بخواهید شروع به کار کنید، به راحتی می‌توانید در بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا، بهترین درآمدها را داشته باشید تا خواسته‌ها و نیازهای اولیه زندگی مانند خانه و خودرو، به‌راحتی به نحو احسن برای شما تهیه شود.

پست های توصیه شده