مشاوره مهاجرت به آمریکا

مشاوره مهاجرت به آمریکا یکی از مسائلی است که خیلی‌ها به دنبال آن هستند زیرا در این روزها کمتر کسی را پیدا می‌کنید که به فکر مهاجرت از ایران نباشد. از هرکسی درباره وضع زندگی اش سوال کنید ناراضی است و اگر از آنها برای رفع این مشکل راه حلی بخواهید احتمالاً یکی از راه حل‌ها مهاجرت از ایران باشد. اوضاع بد اجتماعی و اقتصادی زندگی مردم، فشارهای مالی، آمار وحشتناک بیکاری و عواملی از این دسته از جمله چیزهایی است که مردم را وادار به فکر درباره مهاجرت کرده است.

بخصوص دانشجویان که اکثراً تلاششان بر این است که به منظور ادامه تحصیل به یکی از کشورهای معتبر جهان مانند آمریکا مهاجرت کنند و چه بسا در همانجا هم مشغول به کار شوند. از این رو مهاجرت به آمریکا یکی از اصلی ترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. در این مقاله از سایت ماهان اپلای این مسئله را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

چرا آمریکا؟

تحصیل رایگان در آمریکا

تا به حال فکر کرده اید چرا همیشه آمریکا سرزمین رویاهای مردم برای زندگی بوده است؟ چرا همیشه افرادی که قصد مهاجرت دارند اول آمریکا را انتخاب می‌کنند؟ شاید باور اکثریت مردم بر این باشد که می‌توانند در آنجا آزادانه و بدون مشغلات سیاسی و محدودیت‌های مذهبی و با امنیت کامل شغلی بطور دلخواهانه زندگی کنند. آیا این باور درست است؟ نمی‌توان پاسخ قاطعی به این پرسش داد زیرا اگر تجربیات افرادی که به آمریکا مهاجرت کردند را بررسی کنیم به پاسخ‌های متفاوتی میرسیم. هستند کسانی که با مهاجرت قانونی به آمریکا به سرعت به موفقیت و پیشرفت رسیدند و از زندگی خود بهترین استفاده را کردند و اما هستند کسانی که در این راه موفق نشده اند و از کارشان پشیمان هستند.

افرادی که نمی‌توانند از راه قانونی به آمریکا مهاجرت کنند و دست به کارهای غیر قانونی در این مورد می‌زنند مشخصاً نمی‌توانند در آینده موفق شوند و به آنچه خواسته اند برسند. اما اگر از راه درست و قانونی وارد شوید، موفقیت مانند هدفی است که در انتظار شماست. متاسفانه هرساله مهاجرت از ایران به آمریکا به دلیل مخالفت‌های سیاسی بین دو کشور و وضع قوانین جدیدی در این باب، سخت تر شده و محدودیت‌های بیشتری ایجاد شده است.

مشاوره مهاجرت به آمریکا

آمریکا بی‌شک قدرتمندترین کشور جهان در زمینه سیاست و آموزشی است. همچنین معتبرترین دانشگاه‌های دنیا نظیر: دانشگاه آکسفورد، دانشگاه‌هاروارد و … در این کشور قرار دارند. پس طبیعی است که کسی که قصد مهاجرت داشته باشد اولین گزینه اش مهاجرت به آمریکا است. از طرفی خیلی از مردم دنیا از کشورهای مختلف از جمله ایران، بنا بر مشکلاتی که در کشور خود دارند و یا قادر به ادامه زندگی در آنجا نیستند، به آمریکا مهاجرت کرده و در آنجا پناهندگی می‌گیرند. اما باید در نظر داشت که مهاجرت به آنجا به همین راحتی که فکر میکنید نیست. بلکه نیازمند طی کردن مراحل زیادی می‌باشد. به همین دلیل کسانی که قصد این کار را دارند باید ابتدا حتما با مشاوره مهاجرت به آمریکا آشنا شوند و سپس تصمیم به این کار بگیرند.

مشاوره جهت مهاجرت یک کار ضروری است که باید توسط کارشناسان و مشاوران خبره و حرفه ای انجام شود. آن‌ها می‌توانند با در اختبار داشتن اطلاعات شما از جمله: هدف شما از مهاجرت؟ مقصدتان؟ مدت زمان اقامت؟ و پارامترهای دیگری شما را در این امر بسیار مهم یاری نموده و بهترین مسیر را پیش پای شما قرار دهند.لذا مثلاً در صورتی که کسی بدون مشاوره مهاجرت به آمریکا ، تصمیم به این کار بگیرد ممکن است عواقب بسیار زیان باری برایش داشته باشد. می‌توان گفت مشاوره قبل از مهاجرت مانند مشاوره قبل از ازدواج است که باعث می‌شود تا افراد نسبت به هدفشان و کاری که می‌خواهند انجام دهند آشنایی کامل پیدا کرده و بهترین تصمیم را برای ادامه زندگی خود بگیرند. از همین رو سایت ماهان اپلای بهترین مشاوره‌ها را در زمینه تحصیلی برای مهاجرت به آمریکا به شما ارائه می‌دهد.

راه‌های مهاجرت به کشور امریکا

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد. برای مثال روش‌هایی از جمله: مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت شغلی ، مهاجرت برای ازدواج ، مهاجرت برای اخذ اقامت آمریکا برای فرزند ، لاتاری و… از راه‌هایی هستند که هرکس بنابر شرایط خودش می‌تواند برای مهاجرت به آمریکا اقدام کند. مثلاً روش لاتاری یا همان قرعه کشی روشی است که افرادی از سرتاسر جهان تصادفاً نام‌نویسی کرده و هرساله دولت آمریکا به قید قرعه تعدادی از این افراد خوش شانس را که اسمشان برای لاتاری درآمده برای پذیرش دعوت می‌کند که البته چندسالی است به دلیل مشکلات سیاسی پیش آمده بین دولت ایران و آمریکا، امکان لاتاری برداشته شده است.

مهاجرت تحصیلی یکی دیگر از روش‌هاست. دانشجویانی که توان، شرایط و قصد این کار را دارند می‌توانند با اپلای کردن خود به دانشگاه‌های آمریکا در صورت پذیرفته شدن توسط آن دانشگاه‌ها، به این کشور مهاجرت کرده و به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند. البته باید در نظر داشت که این کار علاوه بر شرایط سختی که برای دانشجو مهیا میکند، هزینه ی بسیار زیادی را برایش در بر دارد به همین خاطر مستلزم انجام مشاوره مهاجرت به آمریکا می‌باشد تا آنها با بررسی شرایط و اهداف دانشجو برای ادامه تحصیل، بهترین تصمیمات و راهنمایی‌ها را برای او انجام دهند.

ویزای آمریکا برای مهاجرت

تحصیل رایگان در آمریکا

در حال حاضر دو نوع ویزا برای مهاجرت به این کشور وجود دارد.

  1. ویزای غیر مهاجرتی: که اجازه اقامت دائم به شما را نمی‌دهد و مدت زمان محدودی دارد که باید پس از پایان هر دوره در صورت تمایل دوباره تمدید شود.
  2. ویزای مهاجرتی: که به وسیله این ویزا اجازه اقامت دائم در این کشور را خواهید گرفت که البته ممکن است دارای محدودیت‌هایی در این مورد باشد.

مشاوره به آمریکا برای تحصیل

تحصیل رایگان در آمریکا

همانطور که گفته شد ایالت متحده آمریکا معتبرترین کشور در زمینه آموزش می‌باشد. کیفیت تدریس فوق العاده بالا، تعدد دانشگاه‌های معتبر در این کشور، تنوع آموزشی بالا و همچنین امنیت شغلی بهتر و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب تر برای دانشجویان در آمریکا از دلایلی است که سالانه مهاجران بسیاری از دیگر کشورهای جهان به آمریکا مهاجرت کرده و در آنجا به ادامه تحصیل مشغول می‌شوند. طبق تحقیقات صورت گرفته، از بین ۲۰ دانشگاه معتبر جهان از نظر رتبه بندی آموزشی نام ۱۳ دانشگاه آمریکایی به چشم می‌خورد که نشان از رتبه علمی فوق العاده این کشور در زمینه تحصیلی می‌باشد.

سایت ماهان اپلای در نظر دارد تا با ارائه ی مشاوره‌هایی به منظور مهاجرت به آمریکا در زمینه‌های مختلف تحصیلی، شغلی و … بهترین و کارآمد ترین راهکارها را پیش روی شما گذاشته تا بتوانید با اتکا بر آنها تصمیم درستی برای ادامه زندگی خود در این کشور بگیرید

پست های توصیه شده