مشاوره مهاجرت به آلمان

مشاوره مهاجرت به آلمان ، امری است که خیلی از اشخاص به دنبال آن هستند زیرا آلمان کشوری وسیع در قلب قاره اروپا است. البته که شرایط مهاجرت به آلمان بدین راحتی‌ها هم نیست. شاید بتوان گفت در بین کشورهای اروپایی کشور آلمان به علت صنعت قوی و برابری اجتماعی جذاب­‌ترین مقصد برای مهاجرت باشد. آلمان به‌عنوان صنعتی‌ترین قاره اروپا شناخته‌شده است. بازار کار مناسب، رشد اقتصادی بالا، امکان برخورداری از تحصیل رایگان در اروپا، ثبات اقتصادی و سیاسی از مواردی می‌باشد که کشور آلمان را به کشوری جذاب برای مهاجرت تبدیل نموده است.

به گزارش وزارت کشور آلمان در سال ۲۰۱۶، ۲۶۴۰۰ نفر از ایرانیان درخواست پناهندگی به این کشور داده‌اند و تا پایان آن سال حدود ۹۶۳۰۰ نفر ایرانی ساکن آلمان بوده­اند. بااین‌وجود ایرانیان رده ۲۸ام را در بین خارجیان مقیم آلمان دارند که این آمار نشان‌دهنده آن است که آلمان کشور مقصد بسیاری از افراد دنیا است بنابراین طبیعی است که مهاجرت به آلمان جز سخت­‌ترین فرایندهای اخذ مجوز مهاجرت و اقامت باشد. اگر به دنبال مشاوره مهاجرت به آلمان می‌باشید پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شرایط مهاجرت به آلمان

شرایط مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان روش‌های مهاجرتی متعددی وجود دارد که ازجمله آن‌ها مهاجرت از طریق دریافت ویزای کار ، تحصیل در آلمان , سرمایه‌گذاری و ثبت در آلمان را می‌توان نام برد. از آنجایی که مهاجرت امری تخصصی و بسیار حساس است به شما هم‌وطن عزیز توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی تمامی جوانب را در مورد کشور موردنظر و روش مهاجرتی انتخابی بسنجید تا بتوانید انتخابی آگاهانه داشته باشید.

چند مورد از شرایط عمومی مهاجرت به آلمان به شرح زیر می‌باشد:

  • داشتن ثبات مالی
  • داشتن بیمه درمانی
  • دارای حداقل مهارت اساسی در آلمان
  • اخذ ویزای آلمان

انواع ویزای آلمان

  • ویزای گردشگری یا بازدیدکنندگی
  •  ویزای کسب‌وکار
  •  ویزای تحصیل در آلمان
  •  ویزای جستجوی شغل
  •  ویزای کاری یا شغلی
  •  ویزای دانشمند مهمان
  • ویزای آموزشی یا کارآموزی

اخذ تابعیت آلمانی

تابعیت رابطه‌ای سیاسی , معنوی , اقتصادی و اجتماعی میان یک فرد و دولت متبوع اوست. مهم‌ترین روش اخذ تابعیت تولد است که از دو نظام حقوقی خون یا خاک تبعیت می‌کند. در سیستم خون به این امر توجه می‌شود که تابعیت والدین فرزند متولد شده متعلق به کدام کشور است و به فرزند هم همان تابعیت اعطا می‌شود. اما در سیستم خاک محل تولد فرزند تولد یافته نقش اصلی را در اعطای تابعیت ایفا می‌کند.

کشور آلمان مانند برخی کشورهای توسعه‌یافته سیستم خون را به‌عنوان نظام حقوقی اصلی خود در اعطای تابعیت انتخاب نموده است. این امر بدان معنی است که فرزند یا نوزاد متولدشده در آلمان اگر دارای پدر یا مادری آلمانی باشد از زمان تولد خود تابعیت کشور آلمان را دارا می‌باشد و تفاوتی نمی‌کند که در کدام کشور متولد شده باشد.

مقاله مرتبط : همه چیز درباره‌ تحصیل رایگان در آلمان

حال این سؤال پیش می‌آید که آیا تولد در خاک المان هیچ مزایایی برای فرد ندارد؟ اگر کودکی در خاک آلمان به دنیا بیاید و پدر و مادر او مشخص نباشند و یا دارای تابعیت هیچ کشوری نباشند برای جلوگیری از تولد افراد بی تابعیت ، تابعیت کشور آلمان به او اعطا می‌شود. از طرف دیگر باید گفت بر اساس قانونی که در سال ۲۰۰۰ در کشور المان به تصویب رسید کودکانی که بعد از ژانویه ۲۰۰۰ در کشور المان متولد شوند و دارای پدر یا مادری باشند که حداقل به مدت ۳ سال اقامت دائم آلمان را داشته باشند و خود کودک ۸ سال در کشور آلمان زندگی کند می‌تواند تقاضای دریافت تابعیت آلمان را کند.

هزینه مهاجرت به آلمان

شرایط مهاجرت به آلمان

سؤال درباره هزینه مهاجرت به آلمان مقداری کلی است، این هزینه در زمینه راه‌های مختلف مهاجرت به این کشور متفاوت است و همچنین از اینکه از چه طریقی به‌صورت شخصی یا از طریق مؤسسات مهاجرتی اقدام کنید نیز متفاوت می‌شود. به‌صورت کلی معمولاً هزینه‌ها شامل، هزینه ترجمه مدارک، هزینه وکیل و هزینه‌های مربوط به سفارت می‌باشد

اخذ اقامت دائم آلمان

شرایط مهاجرت به آلمان

با توجه به قوانین مهاجرت کشور آلمان ، دریافت اقامت فرد متقاضی ( همراه با خانواده ) از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت تجاری امکان‌پذیر هست. اقامت نامه‌های محدود و نامحدود برای کسانی که علاقه‌مند به مهاجرت کردن برای  کار وزندگی در آلمان هستند،  وجود دارد، همان‌طور که از اسم آن‌ها مشخص است یکی این هست که اعتبار نامحدود دارد و نیاز به تمدید ندارد. درحالی‌که دیگری باید تمدید شود و تاریخ تمدید بر روی تمبر قید شده است (به‌عنوان مثال هر ۱۲ ماه). مقامات دولتی آلمان به‌ندرت اجازه‌ی اقامت را رد می‌کنند.

مقاله مرتبط : همه چیز درباره‌ تحصیل رایگان در آلمان

شغل‌های آزاد شامل شغل‌های معمولی برای خوداشتغالی به‌عنوان وکلا ، روان شناسان ، هنرمندان و نویسندگان مستقل است.اگر شما قصد شروع یک کسب‌وکار را به‌عنوان تولیدکننده کالا ، صنعتگر و … دارید مقررات تجاری آلمان به شما اعمال می‌شود. تفاوت بین راه‌اندازی یک تجارت و کارکردن به‌عنوان خوداشتغالی و حرفه‌ای در آلمان تحت تأثیر چارچوب حقوقی وضع جدید ، روند ثبت‌نام و حتی مالیات شما قرار می‌گیرد. وضعیت قانونی خوداشتغالی به‌عنوان برنامه‌ریزی مهاجران برای شروع یک کسب‌وکار در آلمان پیچیده‌تر است.

نکاتی کلی مشاوره مهاجرت به آلمان به شما می‌گوید

طبق قانون مهاجرت ۲۰۰۵ آلمان، همه اعضایِ خانواده فردی که اجازه کار در این کشور را یافته، می‌توانند به این کشور آمده و مشغول به کار شوند و یا ادامه تحصیل دهند.

افرادی که از دانشگاه‌های آلمان فارغ التحصیل می‌شوند ۱۸ ماه فرصت خواهند داشت تا کاری مناسب بیابند و اگر نتوانند در جایی مشغول به کار شوند اجازه اقامتشان را در این کشور از دست خواهند داد. مطالعاتی که در سال ۲۰۱۵ انجام شدند حاکی از آن هستند که حدود ۵۴ درصد از دانشجویان خارجی پس از فارغ‌التحصیلی، در آلمان مشغول به کار می‌شوند و بقیه افراد باید به کشور دیگری رهسپار شوند.

در آخر نیز باید این نکات را در ذهن یادداشت کرد :

آلمان جزو شینگن است و برای ورود به این کشور به ویزای شینگن نیز نیاز خواهید داشت.

بسیاری از دانشگاه‌های آلمان به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند؛ اما برای برقراری ارتباط با دیگران لازم است آلمانی را هم بدانید.

آلمان در حال حاضر پنجمین کشور محبوب در نزد مهاجران است و وضعیت آموزشی، رفاهی و اقتصادی خوبی دارد.

پست های توصیه شده