هزینه تحصیل در امریکا

آمریکا به عنوان پیشرفته‌ترین و برترین کشور حال حاضر جهان، متقاضیان زیادی برای تحصیل، کار و اقامت دارد. تعداد زیادی از افراد سالانه به امید دریافت اقامت و شهروندی امریکا در لاتاری شرکت می‌کنند. این روش با اینکه امکان برنده شما را به وجود می‌آورد اما شانس کمی به شما برای حضور در امریکا می‌دهد. اما شما با اقدام برای تحصیل در آمریکا می‌توانید از شانس بالایی برای زندگی در امریکا برخوردار شوید. ما در این مقاله قصد داریم تا هزینه تحصیل در امریکا را برای شما بازگو کنیم.

دلایلی که موجب می‌شود امریکا به عنوان کشور آرزوها، برای اکثر افراد جذابیت داشته باشد، صنعتی بودن، میزان بالای سطح اشتغال، داشتن فضاهای علمی و تخصصی بالا، وجود تفریحات متنوع، متناسب بودن میزان درامد و هزینه و همچنین آزادی در اکثر زمینه‌ها است. شما با تحصیل در امریکا، می‌توانید پس از اتمام درس، با مشغول شدن در امریکا، ویزای خود را از تحصیلی به کاری تغییر داده و باز هم در امریکا اقامت داشته باشید. وجود چنین زمینه‌هایی موجب می‌شود تا هرساله، افراد زیادی برای دریافت انواع ویزاهای امریکا دست به کار شوند. اما شما باید قبل از هرگونه اقدام برای زندگی در امریکا چه به عنوان تحصیل و چه مسائل دیگر، از میزان هزینه‌های جاری در ایالت‌های مختلف امریکا به خصوص هزینه تحصیل در امریکا آگاهی پیدا کنید.

هزینه تحصیل در امریکا

هزینه تحصیل در امریکا

هزینه تحصیل برای دانشجویان دوره کارشناسی، حدوداً ۳۰ هزار دلار در سال است. البته با توجه به ایالت مختلف و کالج‌های متنوع، هزینه شما متفاوت خواهد بود. در زیر هزینه برخی از کالج‌ها در ایالت‌های مختلف را بازگو می‌کنیم.

کالج‌های ایالت نیویورک

کالج های دولتی

 هزینه تحصیل در امریکا، در کالج‌های دولتی شهر نیویورک، حدوداً ۱۲.۵۶ دلار در سال است. البته کالج‌های خصوصی این شهر، چیزی حدود ۲۵ هزار دلار در سال برای شما هزینه دارد.

کالج‌های ایالت تگزاس

کالج‌های دولتی این ایالت سالانه ۱۲ هزار دلار از دانشجویان هزینه دریافت می‌کند و برای تحصیل در کالج‌های خصوصی این ایالت، شما باید چیزی حدود ۱۹ هزار دلار در سال هزینه کنید.

کالج‌های ایالت ماساچوست

کالج‌های دولتی برای دانشجویان بومی حدود ۱۲.۵۶ هزار دلار در سال و کالج‌های خصوصی برای دانشجویان اینترنشنال، ۲۵ هزار دلار در سال هزینه دارد.

کالج‌های ایالت کالیفرنیا

هزینه تحصیل در کالیفرنیا، به صورت میانگین برای دانشگاه‌های دولتی در حدود ۱۱ هزار دلار در سال و برای دانشجویان اینترنشنال کالج‌های خصوصی در حدود ۲۵ هزار دلار در سال هزینه دارد.

کالج‌های ایالت کارولینای شمالی

در کالج‌های دولتی این ایالت، در حدود ۱۰.۸۲۰ دلار در سال و دانشگاه‌های خصوصی ۲۰.۴۶۳ دلار در سال هزینه برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

هزینه تحصیل در ایالت فلوریدا

هزینه تحصیل در این ایالت در کالج‌های دولتی در حدود ۱۳.۷۰۴ دلار در سال و کالج‌های خصوصی حداقل ۱۸ هزار دلار در سال است.

هزینه تحصیل در ایالت میشیگان

در کالج‌های دولتی این ایالت، ۱۴ هزار دلار در سال و برای کالج‌های خصوصی ۲۲ هزار دلار در سال هزینه در نظر گرفته شده است.

هزینه تحصیل در ایالت جورجیا

هزینه تحصیل در کالج‌های دولتی این ایالت، برای دانشجویان بومی ۱۲ هزار دلار و برای دانشجویان بین المللی در حدود ۱۸ هزار دلار در سال هزینه خواهد داشت.

هزینه تحصیل در ایالت واشنگتن

برای تحصیل در دانشگاه‌های این ایالت باید سالانه چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار در نظر بگیرید.

هزینه تحصیل در ایالت سن دیگو

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این ایالت به نسبت دیگر ایالت‌ها پایین‌تر بوده و شما برای تحصیل در این ایالت باید سالانه حدود ۱۵ تا ۱۷ هزار دلار هزینه کنید.

هزینه تحصیل در ایالت اوهایو

دانشگاه‌های اوهایو، هزینه‌ای حدود ۱۷ هزار تا ۲۲ هزار دلار برای دانشجویان خود در نظر گرفته اند.

هزینه تحصیل در ایالت فیلادلفیا

تحصیل در دانشگاه‌های ایالت فیلادلفیا، حدود ۲۰ هزار دلار در سال برای شما هزینه خواهد داشت.

هزینه‌ تحصیل در امریکا فقط برای دانشگاه یا کالج نیست

هزینه تحصیل در امریکا

علاوه بر هزینه‌های تحصیل در امریکا شما باید هزینه‌های را جهت زندگی در امریکا در نظر گیرید. از جمله این هزینه‌ها، هزینه مسکن، خوراک، پوشاک، درمان و هزینه کتب مربوطه می‌باشد. هرچند هزینه زندگی در ایالت‌های مختلف، متفاوت است اما می‌توان برای زندگی در امریکا، هزینه‌های زیر را در نظر گرفت :

  1. مسکن: برای زندگی در امریکا باید حدود ۸۰۰ دلار در ماه برای اجاره مسکن، کنار بگذارید.
  2. برق، آب، گرمایشی، اینترنت، تلفن و خدمات: برای هزینه‌های ذکر شده ماهانه باید حدود ۲۵۰ دلار هزینه کنید.
  3. خوراک: این مورد بسته به سبک زندگی شما متفاوت است اما به طور متوسط و با خوراک‌های معمولی، باید حدود ۳۰۰ دلار در ماه هزینه کنید.
  4. حمل و نقل: هزینه حمل و نقل ماهانه شما چیزی حدود ۵۰ دلار خواهد بود.
  5. پوشاک: برای پوشاک خود می‌توانید ماهانه ۲۰۰ دلار در نظر بگیرید اما مطمئناً می‌توانید از هزینه‌های مربوط به این مورد کم کنید.
  6. تفریح: در صورتی که بودجه کافی داشته باشید، می‌توانید برای تفریحات خود و گذراندن اوقات فراغت حدود ۶۰ دلار هزینه کنید.
  7. کتب و سایر اقلام دانشجویی: این مورد را به صورت ترمی بررسی می‌کنیم. برای هزینه کتاب‌های خود باید ترمی ۳۹۰ دلار هزینه کنید.
  8. هزینه بهداشت و درمان: هزینه درمان در امریکا بسیار بالاست به خصوص زمانی که بیمه درمانی نداشته باشید. باید توجه داشته باشید که بالاترین هزینه مربوط به هزینه درمانی و دندانپزشکی در امریکا است. هزینه چک آپ معمولی در امریکا، چیزی حدود ۱۱۰ دلار برای شما هزینه دارد و هر نسخه آنتی بیوتیک حدود ۲۳ دلار هزینه دارد. برای یک سرماخوردگی ساده باید چیزی حدود ۷ دلار هزینه کنید.

خلاصه مطلب

با توجه به مسائل ذکر شده، مطمئناً متوجه شده‌اید که هزینه تحصیل در امریکا به هیچ عنوان ارزان نبوده و اگر از درامد خوبی برخوردار نباشید و یا پشتوانه قوی مالی نداشته باشید، در امریکا به شما سخت خواهد گذشت. اما با تمام این تفاسیر، زندگی در امریکا با تمام سختی هایش، فرصت ساختن زندگی رؤیایی‌تان را به شما خواهد داد. کشور فرصت‌ها، فرصت مناسبی را به شما برای ساختن زندگی ایده‌آل را برای شما فراهم می‌کند. اگر چه هزینه تحصیل در امریکا بسیار بالا است اما شما در امریکا فرصت مناسبی برای کار پیدا خواهید کرد. کار کردن در امریکا به شما فرصت جمع کردن رزومه برای ادامه کار خواهد داد و از هزینه‌­های شما نیز کم خواهد کرد.

گروه بین الملل ماهان ایرانیان در زمینه مشاوره تحصیلی برای متقاضیان عزیز شرایط ویژه ای را فراهم کرده است.

پست های توصیه شده